Bine ati venit la Cabinetul Dr. VOICU

Program de Lucru : Luni - Vineri > 8.00 - 18.00
  Contact : +4.0722.684.735

femeia moderna

Frumuseţea feminină şi cea masculină din punct de vedere istoric 14: actual

Feminitatea era din nou la modă, o schimbare normală după perioada puritanist-pudică a celui de-al treilea Reich care propaga o ideologie maternală fără precedent. În aceşti „o mie de ani” femeia germană nu avea voie să se fardeze, să fumeze, să se revolte şi trebuia să ofere Führer-ului pe cât posibil mulţi fii puternici (care urmau să fie trimişi drept carne de tun în război). Idealul feminin oficial era o Gretchen blondă şi cu ochii albaştri, fără vreo senzualitate vizibilă dar veşnic cu un cântec vesel-naţionalist pe buze şi cu spirit matern. Celălalt ideal produs de inamic putea fi admirat în străinătate în persoana unei Marlene Dietrich sau a suedezei Greta Garbo (agreată şi în „Reich”): înaltă, suplă, cu picioare lungi şi sânii mici dar cu ochi mari şi închişi.

După războiul pierdut femeile germane au avut voie mai întâi să cureţe Germania de ruine iar apoi să-şi piardă locurile de muncă din industria apărării. Nici un soldat revenit acasă nu trebuia să afle că locul „lui” de muncă era ocupat de către altcineva. Naţiunea avea nevoie din nou de copii. Astfel femeilor li s-a propus întoarcerea la cămin după ce munciseră ani de zile câştigând astfel bani şi o bună bucată de independenţă. Faptul că lipseau bărbaţii tineri din cauza războiului a dus la starea că femeile căutau din nou tineri în stare (şi dornici) de căsnicie. Zece ani după terminarea războiului arăta din nou de parcă nici nu existase emanciparea feminină. Femeile erau elegante, drăguţe, curăţele şi săritoare. Deşi aveau voie să emane din nou feminitate şi nevoie de protecţie (fiind pentru bărbaţi astfel din nou senzuale), acest lucru se cerea doar până când ajungeau „la adăpost”. Odată cu căsnicia se termina cu paradele de sâni şi şolduri.

Vezi si celelalte capitole.

 

Comentarii

comentarii